Vad behöver ni exakt veta för att kunna erbjuda oss anställda?
Ju fler detaljer du ger oss om dina förväntningar gentemot medarbetaren (utbildning, erfarenhet, språkfärdigheter etc) och andra villkoren för jobbet (som löner, arbetstid, boende osv), desto mer exakt kan vi uppfylla dina förväntningar och presentera lämplig medarbetare till dig från vår databas.
Hur snabbt kan ni erbjuda medarbetare?
Det beror på medarbetarens uppsägningstid eller andra skyldigheter. Det händer ofta att medarbetaren är tillgänglig här och nu. I sådana fall behöver vi ett snabbt beslut fra din sida för att medarbetaren inte accepterar erbjudanden från annat håll. Resetiden från Östeuropa är endast ett par timmar och medarbetaren kan vara hos dig inom ganska kort tid.
Talar era medarbetare engelska?
Behöver du en medarbetare med engelskkunskaper behöver vi veta så snabbt som möjligt vilken nivå av språkfärdigheter som krävs för jobbet. Om du kan använda medarbetare utan större språkfärdigheter finns det större chans att hitta lämplig kandidat inom kort tid.
Behöver medarbetaren en bostad?
Medarbetarna kommer från utlandet och behöver bostad då de inte är bekanta med lokala förhållanden och i vissa fall har utmaningar med språket. Det är alltid en hjälp när våra kunder kan erbjuda bostad eller hjälp att hitta sådan. Denna fråga är vigtig då vi önskar att erbjuda våra medarbetare möjligheten att leva ett normalt liv och kunna tvätta kläder, laga mat etc. Med din hjälp och lokalkännedom finns möjligheten kanske att hitta sådant boende? Medarbetaren betalar kostnaden via lönen varför det är avgörande att medarbetaren känner till denna.
Hvad är priset för er support?
Det beror dels på konstruktionen (medarbetare eller direktplacering), dels på medarbetarens kvalifikationer och erfarenhet. Vid en förfrågan kommer du alltid att få ett individuelt erbjudande från våra kollegor, där priset specifikt anges.